Sèrie de sis quaderns per ensenyar a comprendre textos a nens i nenes de Segon i Tercer cicle de Primària i de Primer cicle d’ESO, així com a tots els alumnes d’aules de suport amb dificultats de comprensió. Aprendre a comprendre és un programa de comprensió verbal que reflecteix els coneixements més actuals de la psicologia cognitiva sobre processos de comprensió.
Els dos primers quaderns, 1 i 2, estan dedicats a ensenyar i a comprendre textos narratius. Estan pensats per al Segon cicle de Primària (3r i 4t).
En els quaderns 3 i 4 s’ensenya a comprendre textos expositius senzills semblants als que s’utilitzen en el Tercer cicle de Primària (5è i 6è).
En els quaderns 5 i 6 s’ensenya a estructurar la informació de textos expositius més amplis, a fer inferències complexes i a diferenciar idees més i menys importants, com són les activitats habituals pròpies del Primer cicle d’ESO (1r i 2n).
Aquesta progressió s’ajusta als objectius de l’ensenyament obligatori i al desenvolupament psicològic dels nens i nenes.